8.2.2013

virkattu panta

Oon ostanu joskus viime vuojen puolella H&M:ltä sellasen mustan pääpannan korvia suojaamaan. Nyt kuitenki oon sen laittanu tarpeeksi hyvän jemmaan ja en tietenkään muista että minne !! Monesti on korvat saanu kärsiä kylmistä pakkasaamuista jos hiukset on ollu kiinni. Välillä toki oon raskinu laitta pipon päähän, mutta ei sitäkään aina huvittais käyttää, varsinkaan jos oot just saanu kivan nutturan väsättyä.

Koska nyt en sitte millään keksi missä se "vanha" panta voi olla nii päätin sitte tarttua virkkuukoukkuun ja langanpäähän, ja tehä uuen pannan itse ! Oon monissa blogeissa nähny omatekosia pantoja, joten aattelin että eihän se nyt oikiasti ole nii vaikia tehä.. ja ei se kyllä ollukkaan. Niin simppeli homma, että jokainen jolla koukku pysyy vaan käessä ossaa tehä sen. :)

Eli siis....
Ensin tein kiinteillä silmukoilla tuollasen pötkylän, josta sitte neuloin päät kiinni. Toki sen voi jo ketjusilmukoiden jälkeen kiinnittää piilosilmukalla ympyräksi. :) Ihan miten ite tykkää. En ala laittaan mitään silmukka määriä, koska a) en niitä laskenu ja b) käytin omaa päätä mittanauhana :D
Sitten virkkasin tuon keskiosan kans kiinteillä silmukoilla, ja ympärille vielä piilosilmukoita, jotta se näyttäis ees vähän tasasemmalta :)
 

 Sitten ryipsitin keskiosaa ja neuloin tuon pienen "lappusen" pantaan kiini (siihen kohtaa mistä aikasemmin olin neulonu pötkylän päät kiinni).


Ja tällänen siitä sitte tuli. Ihan perus musta panta, ja on lämmittäny korvia tuolla -20 asteen pakkasessa ! :)
 
Seuraavaksi sitte joku vähän pirteämmän värinen !!
 
Helppoa ja yksinkertaista !! ;)
 
 

Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti